15. Paul Weston

19.11.2015 10:46

publicerade detta tal den 22 oktober 2013:

Jag vet att jag är rasist eftersom en hel del människor har sagt att jag är rasist. Den hårda Vänstern tycker att jag är rasist, Labourpartiet tycker att jag är rasist, de Konservativa menar att jag är rasist, Liberaldemokraterna tycker att jag är rasist, BBC tycker jag är rasist. Så jag måste alltså vara rasist.

Varför är jag rasist? Det är väldigt enkelt: Jag vill bevara kulturen i mitt land, jag vill bevara folket i mitt land, och att göra det gör mig till en utpekad rasist i dagens samhälle.

Det här är något som har ändrats av Vänstern – målstolparna har flyttats av Vänstern med ett betydande avstånd på målställningen. För att kunna kallas rasist för trettio eller fyrtio år sedan, var man tvungen att aktivt ogilla främmande människor. Jag ogillar inte främmande människor. Vad jag gillar, vad jag älskar, är mitt land, min kultur och mitt folk och jag ser dem för tillfället utsatta för ett fruktansvärt hot.

Storbritannien är ett mycket litet land som har öppnat sina dörrar för en massa invandrare från tredje världen, och vi har helt enkelt blivit översvämmade. Våra skolor fungerar inte, våra sjukhus fungerar inte, det är mycket som inte längre fungerar. Vårt välfärdssystem är likaså på väg att slås ut. Så om jag vill försvara det jag växte upp i, vad jag föddes in – mitt land, min brittiska kultur, mitt arv och min historia – är jag tydligen enligt absolut alla i dag en rasist.

Men jag tror inte det är fallet. Inte så att jag faktiskt inte är rasist – Jag ska erkänna det fullt ut, just nu, eftersom jag klart är det. Jag har fått höra av så många människor att jag är rasist, det bara måste vara sant. Jag är nog också en islamofob.

En fobi är en irrationell rädsla för någonting. Nu har jag inte en irrationell rädsla för islam. Jag ser mig om i världen i dag, – på Syrien just nu, nästan ett hundra tusen människor har dödats under de senaste två åren, där Shiamuslimer slaktar Sunnimuslimer och vice versa – Jag tittar på platser som Indonesien, Egypten och Kina och Filippinerna – överallt ser man problem med islam. Och där är det våld. De är – jag vågar säga det, för att verkligen stärka mina rasistiska meriter – en grundligt politisk och religiös ideologi.

Många människor håller nu inte med om det. Den yttersta Vänstern kommer naturligtvis att säga, att man inte kan kritisera islam därför att islam är en religion, och regler har nu införts i detta land som säger att om man kritiserar islam, är man skyldig till anstiftan av religiöst hat. Men Islam är inte bara en religion, islam är också en politisk ideologi och vi måste agera enligt det faktum att islam också är politiskt. Det är en kultur som är både politiskt och religiöst.

Jag skulle vilja veta om jag kan säga vissa saker om islam. Tror jag till exempel att stena äktenskapsbryterskor till döds är något vi bör välkomna i det här landet? Nej, det tror jag inte att det är. Därför är jag skyldig till religiöst hat genom att säga det. Tycker jag att homosexuella ska hängas från lyftkranar? Nej det gör jag inte, jag tycker det är efterblivet, jag tycker det är barbariskt, och jag tror att de människor som gör det är utanför anständighetens gränser, uppriktigt sagt.

Jag är inte tillåten att säga dessa saker eftersom jag naturligtvis återigen skulle göra mig skyldig för anstiftan till religiöst hat. Så jag är inte bara rasist, jag är också religionsutövare. Vi har ett stort problem i det här landet, som inte kommer att försvinna, det kommer att bli värre och värre och värre. Vi minskar som folk demografiskt, och den islamiska befolkningen växer nio gånger snabbare än någon annan, och när jag blickar framåt ser jag ett fullt utvecklat religiöst inbördeskrig som kommer att ske i det här landet.

De otänkbara saker som händer någonstans som Syrien i dag kommer att hända i det här landet före 2040, förvisso före 2050. Jag vill inte att Storbritannien ska förvandlas till ett land som detta. Så jag kommer att fördöma islam som en efterbliven, barbarisk politisk och religiös ideologi, oavsett vad någon tycker om det – för om vi inte gör något åt det, kommer vi att vara inblandade i något som de flesta människor knappt ens kan föreställa sig i Storbritannien.

Bebisar halshuggs i städer i Syrien. Idén att detta kunde hända någonstans som i Surbiton, eller ens på Eaton Square, är helt enkelt omöjligt att tänka för de flesta människor, men det kommer att hända, det kommer verkligen att hända. Så vi måste fördöma det för vad det är. Och vi måste börja montera någon form av försvar mot det.

Men problemet med att försvara sig mot detta är att man får ta emot den ”rasistiska” anklagelsen: ”Jag är inte rasist, men …”. Så här är det: jag är rasist. Om jag vill undvika att ett inbördeskrig drabbar mitt land, är jag beredd att acceptera att bli kallad rasist, och du bör vara beredd att acceptera att bli kallad rasist. Låt oss alla bara säga: ”Ja, vi är fruktansvärda, fruktansvärda rasister”, och låt oss börja kritisera den ideologi som är den mest primitiva, efterblivna och barbariska ideologi som vi medvetet har importerat till detta land – av Vänstern, av människor som Tony Blair; han gjorde det medvetet för att underminera vår kultur, vårt folk, vårt land, mitt land. De gjorde det medvetet – och sedan sa de att man inte är tillåten att faktiskt argumentera om detta.

Well, jag argumenterar med dig om detta, mr Blair. Och jag ska berätta något: du … upphävde landsförräderilagarna strax efter att du kom till makten. Jag tror att du begått förräderi, mr Blair. Jag tror att du begått förräderi när du sa, att vi kommer att importera den tredje världen i syfte att ”gnugga näsorna av rätten i mångfalden”. För mig är det förräderi.

Din huvudsakliga uppgift var att värna det bästa för människorna i det här landet. Tanken att du medvetet satte igång med att underminera oss och att undergräva oss är en handling som är brottslig. Det spelar ingen roll att du upphävda lagarna, dessa lagar kan återinföras. Och en dag herr Blair, kommer du att ställas inför rätta för förräderi, tillsammans med resten av ditt kabinett och varenda högt uppsatt Labourpolitiker som tillät denna kriminella handling att hända.

Jag kommer att berätta detta för er. Det spelar ingen roll att ni kanske kan åtala mig för ”rasism” eller för anstiftan till religiöst hat. Jag tror inte på det. Jag tror bara på en sak: att försvara mitt land, försvara mitt folk, försvaret av min kultur. Och allt annat kan bara gå åt helvete.